ایران تک سرویس

تعمیر بک لایت تلویزیون

تعمیر بک لایت تلویزیون زمانی مورد نیاز است که تلویزیون تصویر را نمایش نمی دهد. سوالی که بیشتر کاربران از ما می پرسند این است که آیا بک لایت تلویزیون قابل تعمیر است؟ یا اینکه چگونه بک لایت تلویزیون را تعمیر کنیم؟ در واقع بک لایت تلویزیون یکی از قطعات حیاتی در تصویر رسانی تلویزیون است. گفتنی است که تعمیر بک لایت تلویزیون یک امر تخصصی و پیچیده است. برای تعمیرات بک لایت تلویزیون باید از یک تعمیرکار تلویزیون حرفه ای کمک گرفت. ما در مرکز تعمیر تلویزیون در شیراز تمامی قطعات تلویزیون را توسط بهترین تعمیرکاران متخصص در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیر و عیب یابی می شود. برای درخواست تعمیرکار می توانید از طریق شماره تماس زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شماره نمایندگی تعمیرات بک لایت در شیراز

09174030833

09174030638

آیا بک لایت تلویزیون قابل تعمیر است؟

بله تعمیر بک لایت تلویزیون ممکن است و توسط متخصصین تعمیر تلویزیون انجام می شود. گفتنی است که خرابی بک لایت تلویزیون یکی از رایج ترین مشکلاتی است که کاربران ایران تک سرویس برای تعمیر کردن آن درخواست تعمیرکار می دهند. این خرابی می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد؛ یکی از دلایلی که ممکن است باعث خرابی بک لایت تلویزیون شود نگهداری نادرست از تلویزیون است. گاهی نیز خود قطعه به دلیل اینکه کیفیت بالایی ندارد معیوب می شود. این خرابی ها موجب از دست رفتن کیفیت تصویر می شود. از دست رفتن کیفیت دریافت تصویر در تلویزیون عملکرد صحیح آن را کاهش می دهد. سوختن بک لایت تلویزیون نیز از موارد شایعی است که ممکن است شما را وادار به تعویض بک لایت تلویزون کند.تعویض بک لایت تلویزیون در شیراز

نحوه تشخیص خرابی بک لایت تلویزیون

نحوه تشخیص خرابی بک لایت تلویزیون، با توجه به یک سری نشانه ها و علائم توسط متخصص قابل تشخیص است. گاهی خود کاربران نیز با کمی تحقیق و مطالعه می توانند علائم سوختن بک لایت تلویزیون را تشخیص دهند. اما تعمیر بک لایت ال ای دی  و ال سی دی را باید حتما یک تعمیرکار حرفه ای تلویزیون انجام دهد. چراکه در صورتی که در حین تعمیر اشتباهی رخ دهد و به سایر قطعات مجاور آسیب وارد شود، ضرر ناشی از آن غیرقابل جبران بوده و ضرر بیشتری به صاحب آن میزند. در ادامه برخی از نشانه ها را نشان می دهد بک لایت تلویزیون نیاز به تعمیر و تعویض دارد را آورده ایم.

  • تیره بودن بخشی از صفحه نمایش نشان می دهد که بک لایت تلویزیون آسیب دیده است.
  • خاموش بودن برخی قسمت های صفحه نمایش نیز نشان دهنده خراب شدن بک لایت تلویزیون است.
  • خاموش بودن صفحه تلویزیون در عین حال صدا شنیده می شود. برای تست این مورد می توانید یک نور چراغ قوه را به صورت مورب به صفحه تلویزیون تابانده و آن را بررسی کنید.
  • قطع و وصل شدن تصویر (چشمک زدن)
  • ظاهر شدن نقطه های روشن
  • ظاهر شدن لکه های سیاه
  • خاموش شدن تلویزیون بعد از اینکه چند دقیقه روشن ماند.
  • یکسان نبودن روشنایی تصویر در کل صفحه نمایش
  • ظاهر شدن لوگوی دستگاه در صفحه و سپس خاموش شدن آن (مانند موبایل) نیز نشانه ای است که به شما اخطار می دهد که بک لایت تلویزیون نیاز به تعمیر دارد.

نحوه تعمیر بک لایت تلویزیون

برای تعمیر بک لایت تلویزیون،‌ ابتدا باید تعمیرکار تلویزیون دستگاه را عیب یابی کند و سپس شاخه های سوخته یا کل لامپ های ال ای دی که سوخته است است را تعویض یا تعمیر کند. نکته مهم این است تعمیرات بک لایت تلویزیون باید حتما توسط تکنسین انجام شود چراکه کل دریافت تصویر صفحه نمایش بستگی به عملکرد صحیح بک لایت دارد.

دلایل سوختن بک لایت تلویزیون

سوختن بک لایت تلویزیون می تواند به دلایل مختلف ممکن است اتفاق بیافتد، مثلا نحوه نگهداری از تلویزیون و غیره که می تواند تاثیر بسزایی در سوختن بک لایت داشته باشد. علاوه بر آن هر قطعه ای یک طول عمر مفید دارد که بعد از آن قطعه عملکرد مفید خود را از دست می دهد. یکی از دیگر دلایلی که موجب سوختن بک لایت تلویزیون می شود نوسانات برق است که موجب آسیب دیدن قطعات میشود. از دیگر دلایلی که باعث می شود که بک لایت تلویزیون آسیب ببیند،‌ انتخاب و تنظیم بالاترین میزان نور صفحه نمایش تلویزیون یکی از دلایلی است که ممکن است منجر به سوختن و خراب شدن بک لایت تلویزیون می شود.

یکی دیگر از مواردی که باعث خراب شدن و سوختن بک لایت در برخی تلویزیون ها می شود بی کیفیت بودن خود قطعه است که بسته به برند تلویزیون درجه کیفی آن متفاوت است. مثلا در تلویزیون های چینی رده سوم ممکن است قطعات آسیب های بیشتری ببیند تا در برندهای مطرحی همچون سامسونگ و ال جی. یکی دیگر از مواردی که باعث آسیب به بک لایت انواع تلویزیون ها می شود استفاده متوالی از تلویزیون در ساعات طولانی است.

تعویض بک لایت ال ای دی

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون 

متاسفانه باید بگوییم که تعمیر بک لایت تلویزیون جز خدمات پر هزینه محسوب میشود. گفتنی است که تعویض بک لایت تلویزیون نیز هزینه بالایی نیاز دارد. خدمات تعمیر بک لایت تلویزیون در شیراز جز خدماتی است که تکنسین های تعمیرات تلویزیون مجموعه ایران تک سرویس در سریع ترین زمان ممکن و با بالاترین سطح کیفی خدمات به کاربران ارائه می دهد. تکنسین های ما از قطعات اورجینال هر برند برای تعمیر یا تعویض آن استفاده می کنند که کمک می کند عملکرد تلویزیون به حالت ابتدایی آن برگردد. در صورتی که خرابی بک لایت در حد سوختن چند لامپ باشد و نیازی به تعویض قطعه نداشته باشد هزینه تعمیر آن کمتر خواهد بود. در صورتی که می خواهید قیمت تعمیر بک لایت تلویزیون را بدانید؛ با کارشناسان مرکز تماس ایران تک سرویس تماس گرفته و با توجه به برند دستگاه و مدل آن هزینه را دریافت کنید. همچنین در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره رایگان دارید نیز می توانید از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده کنید.

تعمیر بک لایت تلویزیون ال ای دی (LED)

برای تعمیر بک لایت ال ای دی در ابتدا مانند همه تلویزیون ها باید توسط یک تعمیرکار متخصص آن را عیب یابی کرد. سپس در مرحله بعدی در صورتی که تمام لامپ ها سوخته بود و تکنسین تشخیص داد که باید قطعه تعویض شود، خود تعمیرکار یا در مرکز تعمیرات تلویزیون ایران تک سرویس یا در منزل اگر امکان داشت نسبت به تعویض آن اقدام میکند. اما اگر تمامی لامپ ها نسوخته بودند و امکان تعمیر بک لایت ال ای دی فراهم بود نسبت به تعمیر آن اقدام کرده سپس آن را تست و تحویل مشتری می دهند.

تعمیر بک لایت تلویزیون در شیرازتعمیر بک لایت تلویزیون ال سی دی 

تعمیر بک لایت تلویزیون در سری های ال سی دی که تعداد لامپ های فلورسنت آنها متغییر است به صورت تخصصی باید انجام شود. این قطعه تامین کننده ولتاژ است. در تلویزیون هایی که ال سی دی هستند معمولا نور تولید شده توسط بک لایت بعد از گذشت زمانی بالغ بر سی دقیقه بعد از کار کردن تلویزیون قطع می گردد. قطع شدن نور بک لایت به دلیل محافظت دستگاه یا پروتکتور اتفاق می افتد. زمانی که تعدادی از لامپ های بک لایت خراب می شود، گرم شدن لامپ ها باعث می شود که پروتکتور فعال می شود و ولتاژ این بخش را قطع می کند.

چگونه بک لایت تلویزیون ال ای دی ال جی را تعمیر کنیم؟

مرکز تعمیر تلویزیون ال جی در شیراز، یکی از مراکز تخصصی تعمیر تلویزیون ال جی است که به صورت تخصصی تعمیرات انواع مدل های مختلف تلویزیون های ال جی را در تمامی مناطق شیراز انجام می دهد. تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی نیز یکی از خدماتی است که در واحد شیراز ارائه می شود. برای درخواست خدمات تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره نمایندگی تعمیرات بک لایت در شیراز

09174030833

09174030638

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *