جستجو کردن
Close this search box.
ایران تک سرویس

سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار میکند؟

در این مطلب می خواهیم بگوییم که سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار میکند؟ از آنجایی که در فصول گرم و سرد سال نیاز به تامین هوای خنک و گرم در محیط داخلی منازل، محل کار و به طور کلی ساختمان ها بیشتر می شود، از وسایل مختلفی نظیر کولر گازی و چیلر و … به منظور تامین این انرژی استفاده خواهد شد. 

با پیشرفت تکنولوژی شاهد گسترده تر شدن محصولات کارخانه های تولید لوازم خانگی بوده ایم و تمامی دستگاه هایی که به این منظور می توان از آنها استفاده نمود، مجهز به پیشرفته ترین سیستم ها شده اند. کولر گازی به عنوان یک سیستم تهویه مطبوع مورد استفاده در فضاهای مختلف می باشد و اگر جستجویی در بازار داشته باشید، انواع مدل ها و نمونه های این محصول را می توانید با قیمت ها و کیفیت های متفاوتی تهیه نمایید.

مدل های جدید و هوشمند دارای امکانات پیشرفته تری مثل (سیستم بادزن اتومات، سیستم حالت آرام، سیستم پاکسازی فیلتر، ریموت کنترل، فیلتر تصفیه هوا، فناوری نانو سیلور و ….) هستند. خیلی از افراد فکر می کنند که از کولر گازی فقط می توان برای تامین انرژی سرمایی در فصل بهار و تابستان استفاده نمود، اما باید بدانید که بسیاری از مدل های این دستگاه قابلیت استفاده به عنوان یک وسیله ی گرمایشی در فصول سرد را نیز دارند؛ به همین دلیل توانایی راه اندازی سیستم گرمایش کولر گازی اسپیلیت بسیار مهم است. خیلی از افراد آموخته اند که چگونه این کار را انجام دهند و با اندکی دقت و صبر و حوصله می توانند از کولر گازی منزل خود برای تامین هوای گرم نیز استفاده کنند.

در مقابل کسانی هم هستند که به خاطر کمبود وقت، نداشتن اطلاعات فنی کافی و حساسیت این کار، ترجیح می دهند از خدمات نمایندگی یا تعمیرگاه های مجاز کولرگازی استفاده کنند. شما نیز اگر به انجام این کار مسلط نیستید، سعی کنید که دستگاه را دستکاری نکنید و سریعا با ایران تک سرویس تماس بگیرید. دقت داشته باشید که استفاده از خدمات و سرویس های ما فقط مربوط به زمانی نیست که برای دستگاه مشکل فنی به وجود امده باشد؛ بلکه شما می توانید در هر ساعتی از شبانه روز و حتی در روزهای تعطیل برای سرویس دوره ای و چکاپ سیستم گرمایش کولرگازی اسپیلت، تعویض فیلتر ها و … با ما تماس گرفته و از این خدمات در منزل یا محل کار خودتان بهره مند شوید.

سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار می کند؟

سیستم گرمایش کولر گازی چگونه کار می کند؟

در داخل دستگاه، گاز وجود دارد که برای عملکرد مناسب سیستم گرمایش در فصول سرد لازم است که این گاز در درون کمپرسور گرم شود و از طریق یک شیر چهار طرفه به سمت اوپراتور هدایت شود. این بخش از قسمت داخلی اسپیلت، مجموعه ای است متشکل از لوله های مسی و صفحاتی از جنس آلومینیوم که می تواند گرما را به سمت بیرون دستگاه و محیط انتقال دهد. هوای گرم ورودی از کمپرسور به این محفظه باعث گرم شدن لوله ها و صفحات شده و این هوای گرم در کسری از ثانیه به محیط منزل یا محل کار شما دمیده می شود.

از کجا بفهمیم کولر گازی گرمایش دارد؟

در حالت کلی می توان از روی مدل یک کولر گازی متوجه شد که آیا کولر گازی سیستم گرمایش دارد یا نه. کولرهایی که مجهز به سیستم گرمایشی هستند؛ معمولا در مشخصات محصول این ویژگی را قید می کنند. یکی از راه هایی که می توان بدون مراجعه به مشخصات محصول متوجه شد سیستم گرمایشی در کولر موجود است یا خیر بررسی کلماتی است که نشان دهنده حالت گرمایش هستند؛ می باشد.

کلماتی مانند Mode یا Heat یا وجود علامت خورشید بیانگر این است که دستگاه مجهز به سیستم گرمایش است. یکی دیگر از راه های بررسی سیستم گرامیش در کولر گازی ها توجه به برچسب مشخصات روی دستگاه است. اگر روی برچسب توان مصرفی حالت گرمایش قید شده باشد به این معنی است که کولر گازی دارای گرمایش است.

سیستم گرمایش کولر گازی و مصرف برق

آیا استفاده از سیستم گرمایشی کولر گازی مصرف برق را افزایش می دهد؟

در جواب باید بگوییم بله، به دلیل اینکه نحوه ی عملکرد سیستم گرم کننده با سیستم خنک کننده متفاوت است و کمپرسور دستگاه بیشتر در حالت فعال قرار می گیرد، مصرف انرزی نیز بیشتر خواهد شد و تنها یک تکنیسین مجرب و تعمیر کار حرفه ای می داند که چگونه مصرف برق دستگاه را در حالت بهینه تنظیم کند.؛ به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم با ایران تک سرویس تماس بگیرید.

هم چنین تنظیم درجه ی سانتی گراد مناسب برای محلی که در آن حضور دارید، می تواند به طور مستقیم بر میزان مصرف برق دستگاه اسپیلیت اثر داشته باشد؛ پس بر اساس متراژ فضای محیط این درجه را تنظیم کنید و از زیاد گرم کردن فضای منزل یا محل کار خود بپرهیزید.

اگر از کولرگازی به عنوان یک سیستم گرمایش در فصل زمستان استفاده می کنید، حتما باید میزان گاز درون دستگاه چک شود. در صورتی که این میزان از حالت استاندارد خارج شده باشد، باید از نمایندگی یا تعمیرگاه مجاز تعمیرات انواع کولرگازی یا اسپلیت بخواهید که شارژ گاز را انجام دهد. توجه به این موضوع برای جلوگیری از ایجاد آسیب های جدی در دستگاه بسیار اهمیت دارد.

ایرادات متداول کولرگازی یا اسپیلیت

  • عدم برخورداری از خنکی کافی
  • شنیده شدن لرزش، صدا های عجیب و بلند از درون دستگاه
  • روشن نشدن اسپیلت یا به کار نیفتادن فن داخلی
  • اگر بوی سوختگی به مشامتان رسید.
  • اگر کد خطا بر روی نمایشگر دیجیتالی مشاهده نمودید، آن را یادداشت نمایید. می توانید با استفاده از دفترچه ی راهنمای محصول متوجه شوید که خطا مربوط به کدام قسمت است و همچنین می توانید با تعمیرگاه مجاز تعمیرات کولر گازی ایران تک سرویس تماس بگیرید، کد را به کارشناسان پشتیبانی ما اعلام نمایید. در اسرع وقت یکی از تکنیسین های فنی آگاه به چگونگی رفع خطای به وجود آمده، به آدرس اعلام شده از سوی شما اعزام می گردد.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *