جستجو کردن
Close this search box.
ایران تک سرویس

ارور le لباسشویی ال جی

ارور le لباسشویی ال جی

زمانی ارور le لباسشویی ال جی رخ می دهد به این معنی است که موتور به خاطر حجم سنگین لباس قفل شده است. در واقع، اگر حجم زیادی البسه داخل ماشین لباسشویی قرار دهید، باعث می شود که به موتور ماشین لباسشویی الجی فشار وارد شود و ارور le نمایش داده شود. 

راه حل ساده آن این است که به ماشین لباسشویی کمی زمان دهید تا موتور آن خنک شود. اگر به ماشین لباسشویی استراحت بدهید می توانید این مشکل را برطرف کنید.

خطای le در لباسشویی ال جی از شایع ترین مشکلاتی است که ممکن است مصرف کنندگان این لباسشویی ها با آن مواجه شوند. برخی مواقع کاربران زمانی که با خطای le در ماشین لباسشویی ال جی مواجه می شوند، نمی دانند که چگونه آن را برطرف کنند و راهنمای مناسبی نیز برای آن پیدا نمی کنند. در این صورت می توان از نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی کمک گرفت. 

در اداممه این مطلب با ایران تک سرویس همراه باشید تا علت و نحوه رفع ارور ماشین لباسشویی ال جی le را بررسی کنیم.

علت خطای le در ماشین لباسشویی ال جی

نمایش ارور le لباسشویی ال جی به دلایل مختلفی رخ می دهد. شناخت دلایل ظاهر شدن ارور LE در ماشین لباسشویی الجی به مصرف کنندگان کمک می کند که بتوانند راحت تر نسبت به رفع ارور le لباسشویی ال جی اقدام کنند.

علت ارور le لباسشویی ال جی

  1. قطع شدن ارتباط میان موتور لباسشویی و نمایشگر
  2. استفاده بیش از حد از مواد شوینده
  3. داغ شدن بیش از حد موتور لباسشویی ال جی
  4. نوسان و اتصالات لباسشویی الجی
  5. وجود مشکل در میکروسوئیچ لباسشویی ال جی
  6. خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی
  7. مسدود شدن مسیر تخلیه لباسشویی

 

قطعی ارتباط بین موتور و نمایشگر 

یکی از دلایلی که منجر به ظاهر شدن ارورleدر لباسشویی ال جی می شود، قطع شدن ارتباط بین موتور ماشین لباسشویی الجی و برد آن است. این مشکل اغلب در ماشین لباسشویی های جدید که از سیستم دایرکت درایو در آنها استفاده شده است؛ رخ می دهد. همچنین، این ارور را در لباسشویی های تازه نصب بیشتر می توان مشاهده کرد. 

راه حل:

  • خاموش کردن ماشین لباسشویی الجی 
  • فشار دادن دکمه استارت برای 5 ثانیه متوالی 
  • قطع کردن برق لباسشویی و وصل مجدد آن 
  • تنظیم یک برنامه شستشو 

به احتمال زیاد با یکی از روش های ذکر شده le در ماشین لباسشویی ال جی رفع می شود. اما اگر برطرف نشد با متخخصان ما تماس بگیرید. 

خطای le در ماشین لباسشویی ال جی

استفاده بیش از حد از مواد شوینده

برخی از مصرف کنندگان ماشین لباسشویی های الجی بر این باورند که هر چه میزان مواد شوینده بیشتر باشد، نتیجه شستشو نیز بهتر خواهد بود. بد نیست بدانید که استفاده زیاد از مایع های شوینده با تولید کف زیاد مانع کار لباسشویی خواهد بود و علاوه بر نتیجه نامطلوب، موجب قطع شدن برنامه شستشو و بروز ارور le در لباسشویی ال جی می شود. 

راه حل:

برای رفع ارور le در ماشین لباسشویی ال جی ناشی از استفاده بیش از حد مواد شوینده، 1 ساعت لباسشویی را خاموش نگه دارید تا کف های زیادی که ایجاد شده است از بین برود. 

در مرحله بعدی، لباسشویی را روی برنامه آبکشی تنظیم کنید تا کف ها از دستگاه خارج شوند. لازم به ذکر است که میتوان برای جلوگیری از این مورد از مواد شوینده کم کف استفاده کرد. 

خدمات ایران تک سرویس: تعمیرات لباسشویی ال جی در رشت

داغ شدن بیش از حد موتور لباسشویی ال جی

داغ شدن موتور ماشین لباسشویی ال جی یکی  از علت های نمایش ارور le لباسشویی ال جی است. البته داغی موتور لباسشویی یکی از  خطرناک ترین مواردی است که ممکن است برای دستگاه های الجی پیش بیاید. 

داغی موتور می تواند در نهایت منجر به سوختن موتور لباسشویی الجی شود. البته در لباسشویی های الجی یک فیوز تعبیه شده است که در صوررت داغ شدن زیاد موتور، دستگاه را خاموش می کند و مانع سوختن قطعات می شود. با این حال باید مصرف کنندگان این مورد را نیز در نظر داشته باشند. 

راه حل:

چند ساعت ماشین لباسشویی را خاموش نگه دارید و بعد از آن تست کنید. قبل از روشن کردن لباسشویی از خنک شدن اجزای آن اطمینان حاصل کنید. 

خطای le در ماشین لباسشویی ال جی

نوسان و اتصالات لباسشویی الجی

یکی از مواردی که باعث نمایش ارور le لباسشویی ال جی می شود؛ اتصالات الکتریکی در ماشین لباسشویی الجی است. گاهی ممکن است نوسان برق یا قطع و وصلی های پی در پی برق موجب به وجود آمدن مشکلاتی در برد پاور لباسشویی ال جی شود. 

جریان متناوب می تواند به دلیل نقص در کابل برق لباسشویی نیز باشد که منجر به بروز مشکل شود. 

راه حل:

کابل برق متصل به لباسشویی و پریز را بررسی کنید. اگر کابل برق و پریز هر دو سالم هستند و با قطع اتصال برق و وصل مجدد ارور برطرف نشد با تکنسین تعمیر لباسشویی الجی تماس بگیرید. چراکه ممکن است قطعات داخلی مانند برد پاور مشکل پیدا کرده باشد.  

وجود مشکل در میکروسوئیچ لباسشویی ال جی

خرابی میکروسوئیچ نیز از دیگر دلایلی است که منجر به بروز خطا در لباسشویی ال جی می شود. در لباسشویی های ال جی جدید قطعه ای به نام میکروسوئیچ تعبیه شده که در حین اجرای برنامه شستشو مانع از باز شدن درب لباسشویی می شود. 

حال اگر میکروسوئیچ مشکل داشته باشد و به درستی درب دستگاه بسته نشود و لباسشویی را روشن کنید؛ دستگاه روشن نمی شود و خطا نمایش داده می شود. 

راه حل:

برای بررسی خرابی میکروسوئیچ لباسشویی ال جی و رفع خطا LE از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید. متخصصان تعمیر لباسشویی ال جی ایران تک سرویس به صورت 24 ساعته در خدمت شمما عزیزان می باشند. 

خدمات ایران تک سرویس: تعمیرات لباسشویی ال جی در کرج

خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

اگر آب ماشین لباسشویی ال جی به درستی خالی نشود، ممکن است باعث شود که خطای le در لباسشویی ال جی را مشاهده کنید. پمپ تخلیه ماشین لباسشویی الجی وظیفه تخلیه آب از دیگ لباسشویی را بر عهده دارد. اگر پمپ تخلیه خراب شود و به درستی کار نکند، باعث می شود که کد خطا در صفحه نمایشگر ظاهر شود. 

راه حل:

برای حل این مشکل باید از یک تعمیرکار برای تعمیر یا تعویض پمپ تخلیه لباسشویی ال جی کمک گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دلایل خراب شدن این قطعه “علت خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی” را مطالعه کنید. 

خطای le در ماشین لباسشویی ال جی

مسدود شدن مسیر تخلیه لباسشویی

انسداد مسیر تخلیه ماشین لباسشویی ال جی نیز یکی از دلایلی است که می تواند علت ارور le لباسشویی ال جی باشد. مسدود شدن مسیر تخلیه ماشین لباسشویی الجی ممکن است به دلیل تجمع رسوبات  و املاح یا اجسام خارجی باشد. 

مسدود شدن مسیر تخلیه ماشین لباسشویی ال جی مانع از خروج آب شده و باعث نمایش خطا در لباسشویی می شود. 

راه حل:

یکی از بهترین راه حل ها برای پیشگیر از به وجود آمدن چنین مشکلی، از بین بردن لجن ماشین لباسشویی به وسیله جرمگیر های مخصوص لباسشویی است. روش های جرمگیری مختلفی وجود دارد که با کمک آنها می توان از رسوب گیری دستگاه جلوگیری کرد. 

ریست کردن ماشین لباسشویی ال جی جهت برطرف کردن ارور LE

  • دکمه ی روشن و خاموش ماشین را بزنید تا خاموشش کنید
  • ماشین لباسشویی را از برق بکشید.
  • حالا دکمه ی START/PAUSE را 5 ثانیه نگه دارید
  • دوباره ماشین را به برق بزنید

حالا ماشین ریست شده و ارور LE برطرف شده. اگر حجمی که داخل ماشین کردید زیاد است کمی از آن را خارج کنسد و دوباره روی چرخه ی شست و شو بگذارید.

در آخر اگر مشکلتون حل نشد می توانید جهت تعمیرات لباسشویی ال جی خود با تعمیرگاه ایران تک سرویس تماس حاصل فرمایید.

رفع ارور le در لباسشویی ال جی

برای رفع ارور le در ماشین لباسشویی ال جی کافی است لباسشویی را از برق بکشید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت این زمان دستگاه را مجددا به برق بزنید و یک چرخه شستشو را امتحان کنید.

چنانچه دستگاه به درستی کار کرد و عملکرد صحیحی داشت که مشکل برطرف شده است اما اگر لباسشویی کار نکرد و مشکل باقی بود حتما با یک تعمیرکار متخصص تعمیرات ماشین لباسشویی تماس بگیرید. 

کارشناسان نمایندگی تعمیرات لباسشویی ال جی در تهران، کرج، رشت، مازندران، مشهد ایران تک سرویس، همواره آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشند. 

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *